Numele de Alfa Romeo 6C a fost atribuit masinilor de strada, cursa si sport produse intre anii 1925-1954 de Alfa Romeo. 6C se refera la motorul cu 6 cilindrii in linie. Caroseriile acestor masini au fost contruite de proiectanti precum James Young, Zagato, Touring, Castagna si Pininfarina. Incepand cu anul 1933 a fost contruita si o versiune de 6C cu caroserie proprie Alfa Romeo, construita in Portello.

6C 1500 (1925-1929)

La mijlocul anilor 1920, Alfa Romeo RL era considerata prea mare si grea, asa ca s-a inceput proiectarea unei noi masini. 6C1500 a fost prezentata in 1925 la Milano, productia a inceput in 1927, cu P2 Grand Prix ca punct de plecare. Capacitatea motorului era de 1487 cc, fata de 1987 cc la P2 din 1987, iar la supra-alimentare s-a renuntat. Primele versiuni aveau caroserii Young si Touring.

In 1928, a aparut 6C Sport, cu un motor cu doua axe in capul cilindrilor (DOHC – Dual OverHead Camshafts). Versiunea Sport a castigat multe curse, inclusiv Mille Miglia in 1928. Productia totala a fost de 3000 (200 cu motor DOHC). 10 exemplare supra-alimentate (cu compresor) Super Sport au fost construite.

Variante:

  • 6C 1500, 44 CP @ 4400 rpm, 109 km/h (1925-1929)
  • 6C 1500 Sport, 54 CP @ 4500 rpm, 125 km/h (1928-1929)- 171 exemplare
  • 6C 1500 Super Sport compressore, 76 CP @ 4800 rpm, 140 km/h (1928-1929)
  • 6C 1500 TF, 84 CP @ 5000 rpm (1928-1929)


Image:Alfa Romeo Super Sport 1929.jpg

Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport 1929 din colectia Louwman

Image:Alfa Romeo P2.jpg
Alfa Romeo P2 (castigatoarea din 1925 a Campionatului Mondial de Automobile)

6C 1750 (1929-1933) 

Mult mai puternica 6C 1750 (de fapt 1752 cc) a aparut in 1929 la Roma. Modelul de baza avea un motor cu un singur ax in capul cilindrilor (OHC); versiunile Super Sport si Gran Sport aveau motoare DOHC. Din nou a fost folosit  compresorul. Productia totala a fost de 369 de exemplare.

Variante: 

  • 6C 1750 Turismo, 46 CP @ 4000 rpm, 109 km/h (1929-1933)
  • 6C 1750 Sport/Gran Turismo, 55 CP @ 4400 rpm, 125 km/h (1929-1932)
  • 6C 1750 Super Sport/Gran Sport, 64 CP @ 4500 rpm, 130 km/h (1929-1932)
  • 6C 1750 Super Sport/Gran Sport compressore,85 CP @ 4500 rpm, 144 km/h (1929-1932)
  • 6C 1750 Gran Turismo compressore, 80 CP @ 4400 rpm, 135 km/h (1931-1932)
  • 6C 1750 Super Sport/Gran Sport/TF, 85 CP @ 4800 rpm, 170 km/h (1929-1930)

Image:Alfa-Romeo 6C-1750-GTC-Touring.JPG

Alfa Romeo 1750 GTC Touring (1931)

Image:MHV Alfa-Romeo 6C Gran Sport 1931 01.jpg






 Alfa Romeo 6C Gran Sport (1931)

6C 1900 (1933)

6C 1900 (1917 cc) a aparut in 1933, iar, pentru prima oara, chiulasa era din aluminiu. Numai 197 de exemplare au fost produse.







Variante:

  • 6C 1900 GT, 68 CP @ 4500 rpm, 130 km/h

6C 2300 (1934-1937)

6C 2300 (2309 cc) a fost proiectata de Vittorio Jano ca o alternativa mai ieftina a lui 8C.

Variante:

  • 6C 2300 Turismo, 68 CP @ 4400 rpm, 120 km/h (1934)
  • 6C 2300 Gran Turismo, 76 CP @ 4400 rpm, 130 km/h (1934)
  • 6C 2300B Gran Turismo, 76 CP @ 4400 rpm (1935-1937)
  • 6C 2300 Pescara, 95 CP @ 4500 rpm, 144 km/h (1934)
  • 6C 2300B Pescara, 95 CP @ 4500 rpm (1935-1937)
  • 6C 2300 B Corto/Lungo (1935)
  • 6C 2300 B Mille Miglia

Image:Coys vintage car 501593 fh000035.jpg

 Alfa Romeo 6C 2300B Touring

 6C 2500 (1938-1952)

Aparuta in 1938, 6C 2500 (2433 cc) a fost ultima masina din seria 6C facuta pentru strada. Al Doilea Razboi Mondial se apropia si dezvoltarea masinilor a fost oprita, dar cateva sute de 6C 2500 au fost construite in perioada 1940-1945. Dupa razboi, primul nou model de la Alfa Romeo a fost 6C 2500 Freccia d’Oro, in 1946, model care a fost produs in 680 de exemplare pana in 1951, cu caroserii proprii Alfa Romeo. Era vaduta clientilor instariti ca Regele Farouk, Alì Khan, Rita Hayworth, Tyrone Power, and Printul Rainier.

6C 2500 Villa d’Este a aparut in 1949 si a fost produsa pana in 1952, numita asa pentru “Concursul Elegantei”, tinut in Villa d’Este; o versiune cu o caroserie Touring Superleggera a castigat premiul. Villa d’Este a fost ultimul model Alfa contruit manual, in numai 36 de exemplare. Ultimul 6C a fost produs in 1952, fiind inlocuit de modelul 1900.

Variante:

  • 6C 2500 Coloniale 90 CP @ 4500 rpm (1939-1942), 152 produced
  • 6C 2500, 90 CP @ 4600 rpm (1938-1949)
  • 6C 2500 Turismo
  • 6C 2500 Sport, 95 CP @ 4600 rpm (1947-1949)
  • 6C 2500 Super Sport
  • 6C 2500 Super Sport Corsa 120 CP @ 4750 rpm (1939-1953)
  • 6C 2500 Freccia d’Oro 90 CP @ 4600 rpm (1946-1951)
  • 6C 2500 Villa d’Este 110 CP @ 4800 rpm (1949-1952)
  • 6C 2500 GT (1950)
  • 6C 2500 Competizione 145 CP @ 5500 rpm (1948)  

Image:Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport.jpg

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport

Image:Alfa Romeo 6C-2500SS 1939 .jpg

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Corsa (1939)

Image:Alfa Villa d Este.JPG

 Alfa Romeo 6C 2500 Villa d’Este

6C 3000 (1950-1954)

Prototypul 6C 3000 a fost realizat in 1950, avand la baza modelul 6C 2500, dar cu motor de 3 litrii. A aparut doar in 1952, ca CM (Competizione Maggiorata), contruit pentru curse cu un motor de 3.5 litrii, in patru versiuni coupé si doua spider.

Variante:

  • 6C 3000 (1948)
  • 6C 3000 50 (1950)
  • 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata, 275 CP, 250 km/h, 1952)
  • 6C 3000 PR (1954)