alfa-166.jpgPotrivit ultimelor vesti, urmasul lui Alfa 166 nu va fi prezentat inainte de 2011, ceea ce le lasa destul timp italienilor ca sa definitiveze designul si, mai important, sa aleaga platforma pe care vor construi limuzina de clasa mare.

Cea mai mare problema a producatorului din Milano in aceasta categorie s-a legat intotdeauna de costul platformei, pentru simplul fapt ca n-au vandut niciodata foarte multe unitati, deci investitia initiala putea fi recuperata doar printr-o planificare “la sange”.

In trecut, o rezolvare era colaborarea cu alti producatori (sa ne aducem aminte de “fratii” Alfa 164/FIAT Croma/Lancia Thema/SAAB 9000) sau sinergiile de grup (Alfa 166/Lancia Kappa).

In cazul lui 169, insa, aceasta ultima posibilitate iese din calcul pentru ca Lancia nu intentioneza, deocamdata, sa lanseze un model mai mare decat Delta, plus ca noua limuzina Alfa Romeo va avea tractiune spate, ceea ce complica si mai mult lucrurile.

In faza initiala, proiectul 169 a fost demarat pe o platforma de Maserati (Quattroporte), dar peninsularii si-a dat seama repede ca aceasta varianta este mult prea scumpa, moment in care au cautat alte solutii.

Prima alternativa lua in calcul un schimb de platforme cu Mercedes, dupa care s-a zvonit ca donorul va fi Jaguar XF, iar a treia – si cel mai putin probabila – presupunea achizitionarea platformei lui Chrysler 300C.

Indiferent de decizia luata, cei de la Alfa Romeo trebuie sa ia in calcul si debarcarea pe piata americana (deocamdata amanata) pentru a face din urmasul lui 169 o masina cu adevarat profitabila, caci in Europa, spun previziunile, concurentul italian pentru clasica tripleta germana nu se va vinde cu mult mai bine decat generatie precedenta.

04 noiembrie 2008

Comments Comments Off

8c-competizione-spider.jpgDezvaluit in luna martie la Salonul Auto de la Geneva, Alfa Romeo 8C Spider a devenit rapid un model exclusivist si foarte ravnit de pasionatii exemplarelor exotice. Cei care isi doresc in garaj varful de gama al constructorului italian trebuie sa stie ca in Germania Alfa Romeo a publicat pretul de pornire al supercarului decapotabil.

Acesta va fi disponibil din vara lui 2009, mai precis luna iulie, si va costa 212.000 euro. Cu aceasta suma potentialii clienti 8C Spider ar putea foarte bine sa isi indrepte optiunea catre un brand mult mai sportiv al grupului Fiat, si anume Ferrari.

Alfa Romeo a anuntat oficial ca nu vor exista decat 500 de exemplare ale variantei decapotabile 8C Competizione, dintre acestea 116 fiind deja comandate pe piata germana. Cererea foarte mare nu ii va face insa pe italieni sa mareasca cifra de productie, aceasta fiind deja “batuta in cuie”.

28.10.2008

Comments Comments Off

alfa-romeo-paris-2008-03.JPG Alfa Amore nu putea lipsi de la Mondialul Parizian care se desfasoara in aceste zile, pozele standului Alfa Romeo sunt disponibile in galerie.


Multumiri lui Dan Binder pentru ca si-a luat din timpul pretios sa ne trimita aceste fotografii.
Impresie la cald: foarte putine fete pe langa masini. Recesiunea, probabil.

Comments Comments Off

Alfa Romeo 158/159, cunoscuta si sub numele de Alfetta (Alfa cea mica in italiana), e una dintre cele mai de succes masini de curse produse vreodata. 158 si derivatul sau, 159, au castigat 47 de curse din 54 de Grand Prix-uri la care au participat. A fost proiectata petru cursele de masini mici (Voiturrette Formula) dinainte de Citeste mai departe »

Comments Comments Off

alfa-romeo-149.jpgBazat pe platforma lui Fiat Bravo si Lancia Delta, 149 va inlocui modelul 147 si va rivaliza Ford Focus.


Frumusetea lui Alfa Romeo 8C Competizione si  stilul lui MiTo vor fi adaptate de catre inginerii si designerii Alfa pentru a fi “plantate” pe un nou model. Acesta se numeste 149 si va inlocui in gama Alfa Romeo actualul 147. 

Design-ul partii frontale a lui Alfa Romeo 149 este inspirat din aspectul lui MiTo, prin curbele sale generoase si blocurile optice rotunde, iar grila si capota cu formele lor ascutite sunt inspirate de 8C Competizione.
Partea din spate a lui 149 prezinta un design nou, care ii confera o tinuta sportiva. Aceasta este accentuata de cele doua evacuari, spoilerul aplicat pe luneta si stopurile cu LED.

Noul 149 va avea performante care sa complementeze aspectul sau cel putin interesant. Motorizarile preconizate cuprind un motor 1.4 turbo pe benzina si un 1.9 Multijet diesel, cu puteri cuprinse intre 120 si 250 cai putere. Versiunile mai puternice vor primi noul diferential Q2 pentru a mari tractiunea disponibila.

Modelul va fi disponibil in cursul anului 2009, moment in care Alfa Romeo isi va aplica noua strategie de marketing. Strategia pe care o pregateste Alfa Romeo tinteste segmentarea publicului actualului 147 pe doua categorii: una mai tanara si mai urbana orientata catre Mi.To si una mai suburbana orientata spre viitorul 149.

Exemplarul din imaginile prezentate este prelucrat digital si nu reprezinta imaginea finala a modelului.



20.10.2008

Comments Comments Off

alfa-romeo-mito.jpg

Cu un total de 462 de puncte, Alfa Romeo MiTo si-a adjudecat noua titulatura, fiind urmata pe locul doi de noua Lancia Delta cu un total de 348 de puncte.
Luca de Meo, CEO Alfa Romeo Spa, a declarat cu aceasta ocazie: “Suntem foarte fericiti ca un juriu atat de specializat a recunoscut forta si modernitatea ideii de a concentra valorile marcii Alfa Romeo intr-un model compact. Acest premiu prestigios reprezinta pentru noi si o prefigurare a succesului proiectului de relansare a marcii, la care lucram cu atat de multa pasiune”
    Auto Europa 2009 este cea mai importanta distinctie acordata de presa italiana specializata in domeniul auto si se acorda incepand din anul 1987. Premierea oficiala va avea loc in luna decembrie, in cadrul Salonului Auto de la Bologna. Marca Alfa Romeo a mai primit acest titlu de trei ori pana in prezent (Alfa 164 -1988, Alfa Romeo 156 – 1998, Alfa Romeo 166 – 1999).   
20 Octombrie 2008

Comments Comments Off

lancia_delta_si_alfa_romeo_mito.jpgDoua dintre cele mai recente modele ale Grupului Fiat, Alfa Romeo MiTo si Lancia Delta, isi impart podiumul titlului de Auto Europa 2009. Cu un total de 462 de puncte, Alfa Romeo MiTo si-a adjudecat noua titulatura, fiind urmata pe locul doi de noua Lancia Delta cu un total de 348 de puncte. Luca de Meo, CEO Alfa Romeo Spa, a declarat cu aceasta ocazie: “Suntem foarte fericiti ca un juriu atat de specializat a recunoscut forta si modernitatea ideii de a concentra valorile marcii Alfa Romeo intr-un model compact. Acest premiu prestigios reprezinta pentru noi si o prefigurare a succesului proiectului de relansare a marcii, la care lucram cu atat de multa pasiune”

Auto Europa 2009 este cea mai importanta distinctie acordata de presa italiana specializata in domeniul auto si se acorda incepand din anul 1987. Premierea oficiala va avea loc in luna decembrie, in cadrul Salonului Auto de la Bologna. Marca Alfa Romeo a mai primit acest titlu de trei ori pana in prezent (Alfa 164 -1988, Alfa Romeo 156 – 1998, Alfa Romeo 166 – 1999).

Alfa Romeo MiTo va fi lansata in Romania in primul trimestru al anului viitor, in timp ce noua Lancia Delta va fi prezentata publicului la inceputul lunii noiembrie, 2008.

20 10 2008

Comments Comments Off

In anii 1930 numele de Alfa Romeo 8C era utilizat pentru modelele de autoturisme Alfa Romeo cu orice fel de destinatie:de curse sau de strada. 8C inseamna 8 cilindrii, si la origine se refera la motorul cu 8 cilindrii in linie. 8C-ul proiectat de Vittorio Jano a fost motorul folosit la curse pentru Alfa Romeo de la introducerea Citeste mai departe »

Comments Comments Off

Numele de Alfa Romeo 6C a fost atribuit masinilor de strada, cursa si sport produse intre anii 1925-1954 de Alfa Romeo. 6C se refera la motorul cu 6 cilindrii in linie. Caroseriile acestor masini au fost contruite de proiectanti precum James Young, Zagato, Touring, Castagna si Pininfarina. Incepand cu anul 1933 a fost contruita si o versiune de 6C cu caroserie proprie Alfa Romeo, construita in Portello.

Citeste mai departe »

Comments Comments Off

Alfa Romeo RM a fost produsa intre anii 1923-1925, avand la baza modelul RL. Masina a fost prezentata prima data in 1923 la Paris Motor Show si productia totala a fost de aproximativ 500 de exemplare. RM avea un motor de 2 litrii, care producea intre 40 si 48 CP. Ca majoritatea masinilor Alfa Romeo a fost folosita si in Citeste mai departe »

Comments Comments Off