Alfa Romeo Giulietta Sprint
Alfa Romeo Giulietta Sprint si Sprint Veloce,au fost produse incepind din anul 1954 pina in anul 1965,sint versiunea coupé alei Alfa Romeo Giulietta a carei productie va incepe anul succesiv.
La jumatatea anilor 50, 1900 -le era prea grea si puternica pentru regimul fiscal al tarilor in care a fost vinduta.Alfa Romeo aspira sa ajunga un mare constructor,iar departamentul proiectari in a proiecta o masina mai mica,mai ieftina si mai interesanta,capabila de a atrage un numar mare de cumparatori.Rezultatul acestui proiect este o masina de dimensiuni mai mici,dotata cu un motor in patru cilindri de 1290 cc. Asa se naste Giulietta Sprint prezentata ca prototip de pre-serie la Salone dell'automobile din Torino in 1954 si firmata Bertone.Primul exemplar este un coupé(un caz rar in istoria auto).Motorul de la Sprint,multumita prezentei unui raport al compresiei si a unui carburator divers,ajunginge la 65 cavalli si 160 km/h.La succesul acesteia contribuieste linea moderna si pretul de 1.900.000 lire,pret care nu este cel mai mic,dar in comparatie cu cel al sorei mai mari 1900 Super Sprint coupé Touring comercializata in paralel care costa 3.210.000 lire.Linea rezulta ca fiind placuta si moderna ,iar operatiunea de introducere Giulietta Sprint in a deveni cit mai populara reuseste din plin.Berlina apare in primavara anului 1955,iar in toamna,la Salone dell'automobile Francoforte,vede lumina zilei la Spider.
Evolutia si Sprint Veloce
Cifra de vinzari a gamei Giulietta ajunge rapid la valori substantiale;de la 12 unitati construite in 1954,la 1.415 in 1955 si 1.855 in 1956.
In anul 1956 la alfa normala Sprint vine alaturata versiunea Veloce care se distinge datoritelor multelor modificari(printre care amintesc cei 90 CV si viteza de 180 km/h),iar pretul de vinzare alei "Sprint Veloce" este fixat la 2.250.000 lire.Sprint Veloce apare si intr-o versiune speciala realizata de Zagato,participanta cu succes in competiti,pina la aparitia in 1960-61a versiuni Giulietta SZ (Sport Zagato) desenata de Ercole Spada, creata special pentru competiti cel mai mult in varianta "codatronca". Mai multi preparatori reusesc aducerea ei la 120cv.Giulietta Sprint sufera un importand upgrade in vara anului 1958,cind vine modificata mascherina fata,puterea marita la 80 CV,iar viteza creste la 165 km la ora.In 1961pretul la toate Giulietta se micsoreaza sensibil: la Sprint scade de la 1.925.000 la 1.735.000 Lire, la Sprint Veloce da la 2.250.000 la 2.050.000 Lire. In anul 1962 Giulietta Sprint primeste un motor de 1,6 litri,motor de la ultima masina nascuta Alfa,Giulia si se transforma in Giulia Sprint 1600.In anul 1964 apare versiunea Sprint cu motorul 1,3 litri si este reintrodusa in lista Alfa Romeo cu numele 1300 Sprint.Productia ei se opreste definitiv in anul 1965.
preluat wikipedia