Anvelope

Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Operatiuni de intretinere, service, etc

Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Joi Oct 22, 2009 8:02 am

Am si eu o dilema.
As vrea sa schimb uleiul in cutia de viteze Sportronic ZF 4 HP20. Pana aici totul normal, dar dupa specificatiile Alfa Romeo acest ulei nu se schimba. Aceeasi cutie de viteze 4HP40 echipeaza modele Citroen C5, Mercedes Vito, etc, iar acestia recomanda schimbarea uleiului la 60.000km.
Din experienta unor prieteni care au C5, respectiv Vito cu 4HP20, dupa schimbarea uleiului in cutie, aceasta functioneaza cu mult mai bine - schimbul de viteze fara socuri, accelerare mai rapida, silentiozitate, etc. Aceeasi treaba am citit-o pe Alfaowner, niste entuziasti de acolo au schimbat uleiul in cutie, rezultatul fiind ca se "misca" cu mult mai bine.
Adevarul e ca ma mananca in freza sa fac acest schimb deoarece habar nu am daca a fost vreodata schimbat acest ulei, stiu doar ca tot "interiorul" cutiei (convertor, ambreiaje, etc) a fost schimbat, este nou-nout, iar cei care le-au schimbat (o firma specializata din Arad) nu stiu daca au pus sau nu ulei nou in cutie, cel putin pe factura nu apare nici o pozitie de ulei transmisie (probabil l-au bagat tot pe cel vechi).
Astept pareri, eventual sfaturi de la cei care stiu despre ce e vorba.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde Rares » Joi Oct 22, 2009 8:44 am

Partea cu nu se schimba cred ca e o mare porcarie. Evident ca isi pierde din calitati odata cu trecerea timpului, ca doar toate se uzeaza pe parcurs la o masina. Sa nu mai punem la socoteala ca se mai poate scurge din el prin diverse locuri mai putin etanse.
Eu la jtd m l-am schimbat la 80.000 km, a intrat vreo 1,7 L din cate mai tin minte. In ziua respectiva nu mi-a placut cum s-a comportat cutia. Mergea mai greu, parca nu mai era ungere deloc si aproape ca imi parea rau ca l-am schimbat. Dupa vreo 2 zile insa totul s-a imbunatatit si era simtitor mai usor de manuit tot angrenajul.
Cine a mai scurs la viata lui uleiul dintr-o cutie (sau macar a asistat la asa ceva), stie ca e o prostie sa il pui tot pe ala inapoi. Asa de multa murdarie si nisip se gasesc pe exteriorul cutiei, incat nu cred ca merita sa risti sa pui ceva impuritati in ea.
In general la noi, indiferent de service, o astfel de operatiune de recuperat lichide din masina (antigel, ulei din cutie etc...) se face "in mod profesional" cu o tava veche si infecta sau in cel mai bun caz cu un bidon de 5L de Zizin... Deci nu sugerez refolositul la nimeni.
Schimba-l si gata, ca nu e scump si manopera nu dureaza mai mult de 30 de minute. Ai nevoie de o groapa/elevator si de o pompa cu manivela (old school) sa-l pui pe cel nou.
Avatar utilizator
Rares
Membru legitimat
 
Mesaje: 246
Membru din: Vin Sep 26, 2008 12:42 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 147 & 156
Motorizare: 1.6 1.9
Fabricat: 2003 & 2004
Nr. de inmatriculare: BH 28/82 WEE

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Joi Oct 22, 2009 8:58 am

Mersi Rares, daca ar fi asa de simplu de schimbat uleiul la cutia automata, acum asa merge sa-l schimb. Chestia e ca in primul rand dupa ce desfaci busonul va curge cca. 2-3l de ulei din totalul de 7,7-8,3l capacitatea cutiei. Restul uleiului nu spune nimeni cum il scoti. Unii zic ca nu mai se completeaza dar mi-e greu sa cred ca uleiul nou se va intelege bine cu cel vechi. La cutiile automate e foarte importanta cantitatea exacta de ulei, iar asta dinnou nu spune nimeni cum se verifica.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde mariusvldr » Joi Oct 22, 2009 12:13 pm

Salut, scuze ca ma bag in topic-ul tau , dar si eu vreau sa schim uleiul in cutia de viteze cand o sa schimb si ambreiaj-ul si intrebarea mea ar fi cat ulei intra intr-o cutie in 6 trepte pe un 1.9 JTD 16V ? Citeam pe un forum ceva de 1.7 Litri e corect ?
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde branconier » Joi Oct 22, 2009 12:25 pm

trebe sa ai joja ca sa poti verifica nivelul, cel putin eu am, si pe acolo am si bagat ulei in cutie
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde mariusvldr » Joi Oct 22, 2009 1:46 pm

Acuma o intrebare de la un nestiutor :) unde este localizata joja respectiva , si cat ulei intra intr-o cutie ca a mea la un schimb ?
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde Rares » Joi Oct 22, 2009 2:40 pm

La cutie automata nu stiu cat intra...Nu vreau sa spun prostii, dar sigur se poate completa uleiul in cazul in care cutia nu se goleste complet. Si la cel de frana se face la fel nu afecteaza rezultatul final "mixul" obtinut intre nou si vechi.
@ Marius: 1.9 JTD m 140 CP are joja accesibila numai de sub masina, parca era undev in lateral mai sus... deci nu e ca si la ulei- ridici capota si verifici. Se umple tot prin busonul de golire si nu prin locul de joja. Orice mecanic foloseste acceasi pompa cu manivela pentru umplere.
Uleiul care l-am bagata a fost Tutela 75 synth 2 litri (ma rog 1.7 L ca resul a curs pe jos cand a dat peste prea plin) 46 ron de la TImisoara Viva cappio.
In carte zicea ca la 80.000 e recomandat sa il schimi.
Succes :)
Avatar utilizator
Rares
Membru legitimat
 
Mesaje: 246
Membru din: Vin Sep 26, 2008 12:42 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 147 & 156
Motorizare: 1.6 1.9
Fabricat: 2003 & 2004
Nr. de inmatriculare: BH 28/82 WEE

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Joi Oct 22, 2009 2:43 pm

branconier scrie:trebe sa ai joja ca sa poti verifica nivelul, cel putin eu am, si pe acolo am si bagat ulei in cutie


Sa fiu al naibii daca o gasesc. Si nu e numai cazul meu, nici altii nu o gasesc.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde vipi77 » Joi Oct 22, 2009 4:35 pm

pai daca nu ai joja cum naiba vrei sa o gasesti??
daca tot schimbi uleiul in cutie acesta trebuie sa fie cald intre 70 si 80 C.
din ce am citit poti sa scoti 3.5-4 L de ulei ca restu e in convertor si e nevidanjabil.
foarte important cat ulei scoti tot atata completezi.
totusi unii spun ca se poate goli si umple prin conductele de racire

Procedure to replace the fluid:
1-Remove the plug in the differential case (Allen wrench 12mm), to fill it and to know the maximum level.
2-Remove the bottom plug from the trans case (Allen wrench 8mm). Make sure you have a recipient with a capacity of at least 3.5 liters, beneath the plug.
3-After in drains,replace the plug under the trans case (8mm)
4-To fill it, I syphoned the liquid using a hose.
5-Replace the other plug (12mm).

The fluid comes in 2L bottles. The trans takes aprox 3.5L.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL = THE ULTIMATE THRILL KILLER
Avatar utilizator
vipi77
3rd gear
 
Mesaje: 359
Membru din: Lun Sep 22, 2008 8:43 pm
Locatie: cluj napoca
Marca: ALFA ROMEO
Model: 156
Motorizare: 2.0TS155CP
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 42 LML

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Joi Oct 22, 2009 10:11 pm

Da mai Sebi, asa e, am citit si eu pe Alfaowner cum se face, dar practic e foarte greu si cu riscuri mari.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde branconier » Vin Oct 23, 2009 6:58 am

1.9 jtd 8v.jpg


joja: cum te uiti la motor din fata, e undeva la mijlocul motorului, langa electromotor, se poate vedea daca te uiti in jos prin stanga vasului de ulei servo, si se poate ajunge cu mana la joja prin dreapta vasului de ulei servo.
nu am gasit o poza mai concludenta
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Vin Oct 23, 2009 10:14 am

Da, ok. Problema e ca in cazul meu (2.5V6 Sportronic) lucrurile nu stau deloc ca si in poza.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde the red passion » Vin Oct 23, 2009 3:50 pm

Chestia cu schimbul de ulei la cutia automata, este f.simplu...eu spun sa o mai lungesti pina anul viitor...si daca vi la Arese se rezolva fara dureri de cap...simplu...intr-o oficina autorizata AR ;)
PS:Apropo daca e urgent ..pot sa ii intreb pe meseriasi de la AR cum se procedeaza in cazul lipsei tehnologiei de care trebuie sa dispui sa faci schimbul...asta e o treaba cu cintec...un pic mai complicat...pe linga rabdare si tutun si mii de injuraturi mai trebuie sa dispui de o anume tehnologie :)
pe net doar aici sint inf...dar le-ai citit :(
si aici :(
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Sam Oct 24, 2009 9:38 am

Ai putea sa le faci o intrebare... Mersi!
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde Drsogard » Dum Oct 25, 2009 1:32 pm

Din propria mea experienta, la motorizarea de 1.9 JTD-m:
-are joja, care se vede, dar se ajunge foarte greu( trebuie mana de chirurg subtire), se afla in spatele motorului, sub vasul lichidului de servo, in lateralul cutiei de viteze, de fapt este pe diferential
-exista un buson in partea inferioara a cutiei prin care se scurge uleiul,
-cel mai indicat loc prin care se introduce uleiu: se da jos senzorul de marsalier, care se gaseste in partea de sus a cutiei, usor de descoperit prin faptul ca are mufa ;) singura problema este ca trebuie o cheie inelara de 23 putin indoita sau o tubulara tiganeasca,
-cred ca cel mai bine este sa fie schimbat tot uleiul, asta cred ca a fost problema la cutia mea, de obicei nu se prea impaca,
Nu am gasit pe moment ulei Tutela si am pus Valvolain 75W/ 80 GLS, despre care se spune ca este foarte bun.
Cartea spune ca intra 2,2 l, mie mi-a intrat aproape 3l, ceea ce am inteles ca este posibil, dar nici prea mult pt. ca s-ar putea sa faca spume si atunci.... nu se stie ce se poate intampla.
Pretty, my Alfa 156 1,9 Mjet 16V
Avatar utilizator
Drsogard
2nd gear
 
Mesaje: 194
Membru din: Dum Oct 19, 2008 10:44 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 16V
Motorizare: 1.9 JTDm
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: CJ-09-DSL

Re: Schimb ulei Sportronic ZF 4 HP20

Mesajde treger_felix » Lun Oct 26, 2009 2:22 pm

Am deschis un topic nou in sectiunea "Tehnic". O sa postez acolo tot ce am documentatie mai ales despre cutia de viteze Sportronic ZF 4HP20 - Alfa 166 (pana in 2003), precum si cutia automata Aisin Warner 55-50SN - Alfa 166 (2003+).
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL


Inapoi la Intretinere

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori