Anvelope

GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Alfa Romeo GT se produce din anul 2004. Dupa cum ii spune si numele este un gran turismo de lux pozitionat alaturi de sportiva Brera ca succesor al Alfa Romeo 916-GTV.

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Joi Mai 23, 2013 6:14 pm

Si uite ca am revenit pe plaiuri mioritice si tot asa uite ca incep sa scriu aici.
Am revenit la GAGICAme si am iar ce sa va povestesc.
Incep cu o poveste frumoasa. Dupa o lunga perioada in care a purtat aceleasi incaltari si anume bocancii de zapada a venit timpul sa trecem la incaltari ceva mai lejere.

IMAG0071q.jpg

IMAG0089q.jpg
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Dum Oct 06, 2013 11:23 am

In ultima perioada GAGICAme a suferit niste interventii chirurgicale de care nu am vorbit aici si de care ma simt nevoit sa mentionez. Sper sa pastrez si ordinea cronologica. :grin: pentru ca in perioada in care au fost facute investitiile eu am fost mai mult plecat.

Problema Ambreiaj in moarte clinica
In urma cu 2 ani la plecarea de la Felix ( cu toba rupta din galeri ) ambreiajul a decedat. Din momentul in care am cumparat GAGICA am avut momente in care dadea sa intre in coma dar isi revenea. De data asta ( la Felix ) insa nu a mai revenit la viata asa ca am fost nevoit sa il schimb.
Mod de rezolvare In service la un prieten pasionat. In momentul in care a ajuns acolo aveam inima cat un purice la gandul banilor pe care trebuie sa ii investesc dar cu mult noroc nu am fost nevoit sa schimb si volanta. Spun cu mult noroc pentru ca pretul volantei din cate am auzit este peste 2500 RON. Am ales kit de ambreiaj de la sachs care cu mici exceptii la inceput isi face treaba grozav.
Ce inteleg prin mici exceptii ? Dupa schimbare intra extrem de greu in viteza. Am lasat masina in service si problema a fost partial rezolvata. A mai incercat ceva reglaje dar nimic. Am fost putin dezamagit de situatie dar dupa cateva drumuri a inceput sa cedeze. In prezent in prima viteza parca inca intra greu in rest este ok. Nu stiu daca m-am obisnuit eu sau asa este. Cand ne intalnim poate va dati cu parerea ( FELIX 2013 )
Costuri 1200 sau 1300 RON


Problema Uzura discuri de frana fata.
In momentul franarii de la viteze mai mari (140+) msina incepea sa trepideze din toate inchieieturile. Aici am avut partea mea de vina pentru socurile termice la care au fost supuse discurile :yuush: in cadrul sesiunilor de curatare cand discurile erau incinse.
Mod de rezolvare Am facut o investigatie pe un elevator (fara costuri) si am constatat ca discurile nu sunt uzate ci sunt extrem de uzate. Trebuie sa caut pentru ca posibil sa am si ceva fotografii cu ele. Am hotarat sa merg pe discuri BREMBO asa ca o saptamana mai tarziu GAGICA a primit ceea ce merita. Dupa cateva drumuri catre munca cu Felix am constatat ca trepidatiile nu disparusera complet, asta pana in ziua in care pe 35 km franele au fost folosite aproape de capacitatea lor maxima. Acum sunt extreme.
Costuri 450 RON total


Problema Ceva mai recent ( in primavara ) cand am revenit la jantele pe 19 ( dupa o vara si doua ierni ) am consta ca in curbe atunci cand am pe cineva pe bancheta din spate cauciucurile freaca pe interiorul aripii. Acest lucru in trecut nu se intampla pentru ca foloseam anvelope 225/35/19. Acum sunt pe picior ceva mai mare 235/35/19.
Mod de rezolvare Am stabilit ca din cauza suspensilor
IMAG0085.jpg
are sunt destul de obosite masina face balans si atunci se intampla intamplarea intamplator intamplata. Am comandat un set de arcuri sport. Dupa o asteptare de cateva saptamani au sosit si surpriza...
IMAG0143.jpg
Cu masina urcata pe elevator si pregatita de operatie am constatat ca arcurile spate sunt cu 15 cm mai scurte decat cele originale. :pissed_off: Nu erau sanse sa pot sa circul cu ele asa ca am hotarat sa comand amortizoare si arcuri normale ( nu-mi permiteam sa tin masina sus pe elevator inca cateva saptamani pana veneau cele sport )


Problema Cu ocazia mai sus mentionata am vrut sa rezolv si bataia de la rotile fata
Mod de rezolvare Am dat jos tot POLIURETANUL de pe masina
P1000062.jpg
si nici nu recomand nimanui. Dupa nici 10k KM au inceput sa apara bataile. Pizotii care erau deja uzati la momentul montarii bucsilor au cedat. Pentru a face o treaba buna cu poliuretanul ar trebui sa ai si pivotii noi lucru care ii destul de greu de realizat. Pentru cei interesati "care vor sa faca teste" donez bratele fata sa se convinga. Daca sunt doritori am toate bucsile pentru puntea spate ...Eu 100% nu le montez.
Costuri Pret total Suspensii brate fata schimbate complet 3300 RON
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Dum Oct 06, 2013 11:47 am

Problema Din cauza perioadelor destul de indelungate in care masina nu a fost folosita bateria a decedat. Am reusit sa o readuc la viata dar am avut nevoie de codul de la navigatie ( pe care apropo nu il stiam ), a inceput sa-mi dea eroare de usa deschisa din senin in timpul mersului, eroare de buji incandescente si geamul dreapta se deschide si se inchide fara sa primeasca comanda de la nimeni ( de 3 ori am patit asta )
Mod de rezolvare Am comandat codul de navugatie de la reprezentanta ( multumesc Oreste pentru ajutor ) dupa care am comandat un set de buji incandescente si o baterie Bosch de 72 A care sper sa rezolve restul problemelor.
Timp de rezolvare Codul pentru navigatie a durat ceva vreme. Cred ca aproape o luna. Bateria a ajuns vineri si maine merg sa o ridic.
Costuri 300 RON codul de la navigatie.
Aproximativ 220 RON bateria


Problema Inca am o bataie la puntea fata. Se pare ca ar fi de la caseta de directie.
Mod de rezolvare in viitor Inca mai rezista motiv pentru care nu o schimb...dar o sa ii vina randul.
Problema La viteze mari in curbe si cu pasageri pe bancheta din spate inca freaca.
Mod de rezolvare in viitor Vine iarna si asta este motivul pentru care intra la proiecte de viitor. Avand in vedere ca trec pe 17 nu mai reprezinta o urgenta. Aici insa am nevoie de parerea voastra. Ar trebui sa ii indoi buza de la aripa spate ( pastea care face unghi de 90 grade cu caruseria masinii si pe care se prinde materialul de protectie impotriva noroiului ). Stiu ca se poate face cu un dispozitiv de tras aripi ( unflat aripi ) dar nu vreau sa afectez linia actuala a masinii. Stiti pe cineva care a facut operatia asta? Sau poate pe cineva care stie sa faca operatia ?
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde graffi80 » Mie Oct 09, 2013 7:56 am

Parerea mea este ca daca indoi tabla o sa-i sara lacu sau vopseaua si o sa da-i de alte belele ....
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Sam Oct 18, 2014 6:45 am

De ceva vreme Gagica a cedat nervos in urma unui exces de viteza. Pentru cei care nu au urmarit tipicul pe Fb
Problema In urma cu ceva vreme am reusit performanta sa termin motorul de pe GT.
Dupa un fum negru si gros la o viteza putin peste legal motorul a decedat. La verificari am constatat lipsa compresie pe cilindru 4.
Prima parere a fost ca din cauza turbinei am trecut pe ulri si am nenorocit pistonul. Se pare ca turbina este ok si problema a aparut de la un injector ( de care am fost anuntat ca este putin mai slab decat restul dar nu am bagat in seama si am uitat.)
Mod de rezolvare In prima faza am vrut sa incerc un JTDm de 170 sau chiar mai mult 1.9 TTid de pe SAAB, dar pentru a nu ma complica complet am decis sa cumpar un motor de GT de care sunt sigur ca sa potriveste si nu ma impinge sa fac ceva tiganie. Cel de la care am cumparat motorul zice ca are 90.000 si garanteaza pentru el.
Timp de rezolvare Inca nu am finalizat lucrarea pentru ca daca tot este deschisa vreau sa pun o turbina mai mare care cere un intercooler mai mare ( si nu am sponsor inca ). Pentru cei interesati am dat de urma unui individ care face intercoolere pe dimensiuni speciale la preturi incepand de la 700 ron.
2 ore pentru verificari in service
o ora adus masina acasa ( tractata )
6 ore pentru adus motorul acasa
urmeaza operatiunea finala
Costuri o sticla de tuica - transpotrul
450 euro - motorul
estimez ca ar mai trebui
200 euro - turbina
200 euro - intercoolerul

cateva imagini cu motorul.
4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Joi Noi 27, 2014 9:31 pm

Avand in vedere ultimele "intamplari" scrise in postul precedent am decis ca daca tot schimb motorul sa ii fac si un...
UpGrade Am cumparat un alt motor ( 90.000 declarati de vanzator ) si am hotarat sa ii schimb turbina cu una mai mare.
INTREBARE Avand in vedere noua turbina mai mare am hotarat sa ii maresc intercoolerul precum cel din imagine.
DSCN3061.JPG

Daca cumva stiti pe cineva care a facut modificarea asta si stie dimensiunile maxime pe care pot sa le folosesc astept informatiile de la voi.

O alta modificare pe care vreau sa o fac ...radiatorul pentru racire ulei precum cel din imagine.
racie ulei.jpg
racie ulei.jpg (20.24 KiB) Vizualizat de 456 ori

Ma intereseaza parerea voastra. Are sens sa fac asa ceva sau nu? A mai facut cineva modificarea asta? Pe langa radiator mai trebuie sa modific ceva?

Timp de rezolvare Avand in vedere faptul ca Alfa a trecut la program de week-end, adica placere nu necesitate si urmeaza sa intre intr-un program de "reabilitare" nu conteaza cat dureaza atat timp cat iasa asa cum vreau eu.
Costuri
450 euro - motorul
250 euro - turbina si estimez ca
200 euro - intercoolerul
200 euro - racitorul.
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Mar Iun 09, 2015 8:57 pm

Acum cateva zile a inceput procesul de readucere la viata pentru GAGICAme.Pana acum lucrarile au mers fara probleme, ceva mai anevoios decat ma asteptam dar ok ( cateva suruburi mai intepenite, unu care a cedat si acum trebuie s extras... ) .
Am ajuns insa la prima problema. TURBINA pe care vreau eu sa o montez are distanta intre gauri ceva mai mare decat turbina pe care o am pe masina ( se vede in fotografie )
IMG_20150608_192528.jpg

IMG_20150608_192539.jpg

A mai incercat cineva o astfel de adaptare? Ce solutii au fost gasite sau va imaginati? Flansa nu prea merge deoarede diferenta este relativ mica.

Din turbina iasa dispozitivul din imagine.
IMG_20150608_192555.jpg

In el am vazut ca sunt ceva filtre sau site si nu stiu ce ii. Am posibilitatea sa il adaptez si sa il montez pe masina dar ma cam incurca motiv pentru care as vrea sa renunt la el dar inainte as vrea sa stiu ce face, cu ce se ocupa si ce se intampla daca il alung ( pe langa faptul ca imi creste performanta masinii datorita acelui kg in minus J )

Cateva imagini cu masina in timpul operatiei.
IMG_20150608_192727.jpg

si motorul pregatit pentru baita.:))
IMG_20150608_192856.jpg
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: GAGICA me GT 1.9 16V 150 HP

Mesajde StanPatzitW » Joi Iun 25, 2015 7:24 pm

Cam bate vantul pe aici....Mai circula cineva pe forum sau trebuie sa ne mutam ???
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Anterior

Inapoi la Alfa GT

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 1 vizitator

cron